28.01.2011

Praga, o bijuterie !

 

Cum spuneam...cadoul pentru Bogdi a fost excursia la Praga ! Peste asteptarile lui, evident, dar si peste ale mele. Praga ocupa locul 1 la capitale, cel putin din tot ce am vazut pana acum. Sunt convinsa ca multa lume este de aceeasi parere cu mine...bate tot !

Daca Praga bate Londra...atunci e clar ca i-a placut foarte mult...si mi-am dat seama de asta pentru ca a filmat tot timpul, nu stiu daca a omis vreun coltisor de cladire sau vreo straduta a orasului.

E superba !

IMG_7830

Ai autobuz direct din aeroport, chiar din fata Terminalului 1pana la prima gura de metrou...metroul are 3 linii, foarte usor de ajuns in orice directie, e modern, curat...sunt chiar civilizati cehii. Desi ii placeau si inainte acum ii admira si mai mult,ma refer la Bogdan.

Mancare pentru toate gusturile...deserturi simple si delicioase, gombotii cu prune m-au cucerit, clatitele cu fructe, ciocolata de casa...tot a fost bun, nimic de reprosat.

Hotelul a fost in stil comunist, insa mare, curat si cu mic dejun diversificat...i-a intrecut pe nemti la masa de dimineata...eu credeam ca va fi saracacios...insa existau salate, cartofi la cuptor, oua, iaurturi de 3 feluri, fructe, cereale, lapte, ceai, gemuri, miere, unt, carnatii lor specifici...cremwursti, foarte multe tipuri de branza...bogat, intr-un cuvant! Cafeaua semana cu ceaiul in schimb, insa nu ma deranja deloc.Pana si prajituri de casa, in special cele cu mac erau nelipsite de la fiecare masa.

In imaginea de mai jos se vede casa dansatoare...pe langa care am trecut mai tarziu cu Martin Tour, busul care facea turul orasului vechi. Eu insa am prins-o si mai repede de la Castelul Praga...cu un zoom maxim.

IMG_7890

Am ratat spectacolul de balet din duminica respectiva..." Lacul lebedelor"  SPER, sa fie o data viitoare. Adevarul e ca plecam dimineata, cu harta in mana si veneam seara inapoi la hotel. Ziua aici era , parca, mai scurta. Nu simteam durere de picioare  sau oboseala...eram fascinata de tot ce-mi iesea in cale...Aglomerata, cocheta, colorata si romantica, asa descriu in cateva cuvinte Praga. Oras de vis, oras in care cu siguranta spui ca te vei intoarce.

Auzisem ca seamana cu Viena...nici pe departe, Viena e sobra, Praga e calda, vesela, prea si foarte viu colorata! Recomand Viena inainte de Praga...ca altfel dezamagirea e prea mare.

IMG_7570

Noi am stat langa statia de metrou Flora...a treia de la Muzeu, de unde incepe centrul. Nu am vazut niciunde turisti mai multi ca aici...englezi, rusi, nemti, francezi, spanioli si italieni cei mai multi. Bineinteles ca nici romanii nu lipseau...chiar ne-am imprietenit cu trei fete pe care le-am ajutat sa schimbe euro in coroane la cel mai bun curs. Poti lua multe tepe daca nu esti informat...cursul variaza de la o casa de schimb la alta, iar pe bisnitari nu-i recomand. Vin si te intreaba daca esti interesat de schimb...dar un " nu,multumesc" e chiar un refuz politicos.

IMG_7580

Praga are diferite supranume, de la „mama oraselor”, la "Orasul celor o suta de clopotnite" sau "Orasul de aur". Strabatuta de raul Valtava, peste care se arcuiesc noua poduri, capitala ceha imbina extravaganta catolica a Romei cu grandoarea nordica a orasului Bruxelles si eleganta aristocratica a Parisului.

Centrul sau istoric reprezinta o mostenire unica in Europa. Arhitectura "Orasului de aur" imbina stilul neoclasic cu cel gotic si renascentist, intreaga imagine fiind completata cu succes de cladirile cubiste.

IMG_7602

Orasul vechi, ceasul astronomic, Podul Carol, Castelul Praga, Muzeul National, Catedrala Sfantul Vitus si Metronomul din Praga sunt doar cateva locuri unde trebuie neaparat sa ajungi.  

IMG_7555

 

IMG_7550

 

IMG_7595

 

IMG_7601

Biserica Tyn

IMG_7639

 

IMG_7630

 

IMG_7702

 

IMG_7707

 

IMG_7717

Podul Carol - unul din cele mai vechi poduri din piatra din Europa constrit in timpul domniei lui Carol IV in 1357.

IMG_7993

IMG_7722

Legendarul Pod Carol, pe a cărui balustradă există o cruce despre care se zice că ar marca locul în care Sf. Ioan Nepomuk a fost aruncat în râu.Se spune că dacă atingi crucea şi-ţi pui o dorinţă, aceasta se va îndeplini.

IMG_7711

De peste tot se inalta turle, turnuri si turnulete, ca intr-un oras din povesti. O poveste bizara, dar superba in acelasi timp. Obiectivele tristice sunt atat de multe, incat este aproape imposibil sa le poti vizita pe toate intr-o singura vacanta.

IMG_7994 Sf.Ioan Nepomuk

IMG_7730

Catedrala Sf. Vitus – situata in interiorul cetatii, este cea mai mare din Praga (34 metri inaltime, 125 metri lungime, 60 metri largime) contruita timp de 6 secole incepand cu 1344. Exista o camera unde sunt depozitate insemnele pretioase ale incoronarii (coroana Sf. Vaclav, sabia, sceptrul, globul, mantia), iar camera este inchisa cu 7 chei, fiecare fiind detinuta de institutii diferite.

IMG_7706

...si am trecut VALTAVA indreptandu-ne spre partea veche a orasului unde am descoperit locuri de neimaginat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu