11.05.2011

Versailles

Cateva fotografii cu palatul si gradinile acestuia...

La VERSAILLES daca mergi, nu se merita sa stai la cozile imense ca sa vezi interioarele ( sub asteptari), ci merita sa te plimbi prin gradinile imense ca sa respiri aer curat...si cam atat. Daca vrei totusi sa vizitezi palatul ( interior), atunci asteapta-te sa te plictisesti si sa te enervezi in acelasi timp din cauza asiaticilor cu mega camerele lor de filmat care se baga in fata ta facand zeci de poze la un tablou sau cine stie ce mobilier...si slabe sanse sa nu prinzi aglomeratie mare ! Daca te multumesti sa privesti tavanul...atunci pierzi jumatate din zi ca sa-ti procuri bilet.

paris versailles 047

 

N-am facut greseala sa-mi cumpar bilet de la casele din incinta palatului. Vis a vis de iesirea statiei de metrou este un magazin cu suveniruri care vinde bilete pentru Versailles. E mare lucru sa stii dinainte treaba asta...nu ca n-ar fi fost coada si aici, dar nu se compara cu ce vei gasi in curtea palatului. Noi am mai scutit din stat la rand pentru ca ne-am strecurat...cu tupeu inaintea unor englezi care mai aveau putin pana la casa. Stiu, nu e frumos, dar e sanatos. Avand in vedere ca minunile noastre( Alexia si Eric) n-ar fi avut rabdare sa fim civilizati ( obositi saracutii dupa atata stat la cozile din Disneyland)...am recurs la aceasta metoda, si a tinut! Normal era sa iei bilet pentru copilul de peste 6 ani, dar eu nu am facut nici treaba asta. Asa ca am cumparat numai pentru noi, adultii.( 7 EURO/ pers )

paris versailles 053

Gradinile se viziteaza doar in zilele de marti, intre orele 9- 18:30

paris versailles 055

 

paris versailles 057

 

paris versailles 063

 

 

paris versailles 074

Eu ma gandeam la ceva superb, dar n-a fost chiar asa. Iar faptul ca se numesc Les Jardins Musicaux m-a facut sa-mi imaginez ceva...uimitor, nemaivazut, chiar spectaculos!

paris versailles 079

 

paris versailles 082

 

Mare a fost dezamagirea cand am vazut despre ce este vorba. Fantanile muzicale din Barcelona le da clasa francezilor, de fapt nu pot face comparatie.

versailles

Daca vroiai sa te plimbi cu masinuta...adica sa inchiriezi asa ceva, luai o mare plasa. Masinutele nu au acces prin gradini si se opresc in zonele interzise, acolo unde trebuie sa pasesti cu piciorul. Mai rau te incurca si iti fura din timp atat statul la coada ca sa astepti pana ce se elibereaza, cat si plimbatul aiurea fara sa vezi mare lucru. Cel mai bine sa mergi pe jos si sa te plimbi pe unde iti place si sa stai cat vrei. A, masinuta o poti inchiria doar pentru o ora, asa ca din start nu merita.

versailles1

 

paris versailles 094

 

paris versailles 095

 

versailles2

Fotografia de mai jos reprezinta L'Orangerie...dar eu nu am vazut nici un portocal sau ceva care sa semene cu portocalul.

paris versailles 112

 

paris versailles 114

 

paris versailles 130

Acestea sunt faimoasele fantani care danseaza pe ritmul muzicii...o mare , mare porcarie pentru mine facand comparatie cu ce am vazut in Barcelona. Nici macar colorate nu erau, asa ca eu una nu le-as fi dat aceasta denumire. Nu poti numi gradini mizicale pentru o singura fantana ( tasnitoare) de genul acesteia.

paris versailles 136

 

paris versailles 151

paris versailles 152

Aleea regilor...m-am plimbat si eu ca sa nu zic ca nu mi-au calcat piciorusele prin celebrele locuri. De fapt, cred ca asta e vrajeala cu Parisul, nu ca ar fi minunat, ci pentru ca deh, e Parisul!

paris versailles 154

paris versailles 156

 

versailles3

 

 

paris versailles 174

 

paris versailles 166

 

Cativa arbusti infloriti...doar cativa. Si gandeste-te ca primavara e cel mai indicat sa ajungi la Versailles, cand totul e verde. Verii au ajuns in noiembrie cand clar n-ai ce vedea.

paris versailles 178

 

paris versailles 179

 

paris versailles 187

 

paris versailles 197

 

paris versailles 202

 

 

paris versailles 219

 

paris versailles 228

paris versailles 231

 

paris versailles 233

 

paris versailles 242

 

paris versailles 244

No, cam asta este. Am vazut, mi-a placut...si nu prea, dar am bifat Versailles-ul de data asta.

paris versailles 246

26 aprilie 2011

2 comentarii:

  1. Frumos! Merita vazut macar o data. Imaginile ma duc cu gandul la Schonbrunn. Numai ca aici nu platesti bilet :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, asa e. Nu e nevoie de bilet ca sa te plimbi...dar no,la Versailles...e mai cu motz!

    RăspundețiȘtergere