28.01.2011

Partea a II-a, Paris - Val d'Europe

 

Dupa Grecia a urmat Franta, mai exact Disneyland. Doar i-am promis copilului...ca vara asta vede Disneylandul.

Am ajuns pe Beauvais seara si cand am coborat din avion batea cel mai mare vant si era cel mai mare frig. Eu invatata cu caldura din Grecia...am luat numai rochite si maieute cu bretele in bagaj. Noroc cu Bogdi ca si-a pus 2 bluze cu maneca lunga de i-am dat si Alexiei una. Chiar daca ziceai ca-i popa cu botezul...i-a tinut de cald pana am ajuns la destinatie.Se uitase Bogdi la prognoza meteo pe net si ma avertizase dar eu:" ce-ai draga, da' plec la Polul Nord, e vara, cat crezi ca o sa fie frig? nu mai vreau sa car de bagaje, nu-mi iau nimic gros, ca n-o sa deger !" A doua zi eram la shopping: blugi, trening, hanorac, ciorapi...17 grade, nu puteam sa cred, dar a fost tocmai bine de stat in parc, ca nu ma batea soarele, n-as mai fi suportat inca o canicula. Deci a fost super, super bine...nici daca vroiam nu prindeam asa racoare.

Facusem rezervare in Val d'Europe la hotelul   X  .Val d'Europe e un orasel foarte dragut, curat si cu multe terase, asa cum gasesti la mare.La 3 minute de mers cu trenul se afla parcul. Mai bine de atat nu stiu daca gaseam, probabil doar daca ma cazam in Village (Disneyland  Resort), dar e exagerat de scump, plus ca nu as fi avut nici un magazin la indemana.

Imbecili totusi francezii... noi trebuia sa traversam Parisul, sa luam trenul din Port Maillot pana in Val d'Europe, cu schimbare in Charles de Gaulle. Ei bine, nu gaseai nimic deschis la ora aia, iar automatele de bilete...niste jafuri, ne cereau fise. Pai de unde sa ai omule fise, din Romania? Asa ca nu puteai trece de barele alea, stateai si te uitai ca popandaul. Au aparut doi romani mai in varsta, sot si sotie si noroc cu ei...am trecut toti patru si cu Alexia in brate ,deodata. Da, pai nu era sa dormim in gara. De fiecare data ma mir cand intalnesc astfel de oameni, spun ca-i trimite D-zeu, ca altfel nu-mi explic, e mult prea rau romanul...si mi se pare asa ciudat. Si cand ma ajuta cineva ca asa e el dragut, ma astept sa-mi ceara ceva in schimb, ca altfel nu vad de unde atata amabilitate.

Metroul din Paris e un dezastru, asta la concluzii.

Sa nu mai spun ca am ajuns in gara oraselului Val d'Europe si nu stiam in ce parte s-o luam, nu stiam incotro e hotelul. Alexia adormise in bratele mele si vantul ala ma calca pe nervi. Am intrat in prima pizzerie si am intrebat de hotelul nostru...cand ne-a vazut patronul, direct la masina lui personala, cu bagaj cu tot si ne-a dus ,nu pana in fata hotelului, ci pana in curte, intrase cu masina cu tot. Numai ca hotelul era inchis la ora aia, logic si tot el saracu ne-a facut checkin-ul...adica ne-a intrebat numele...ca sa introduca codul, sa pice cheia camerei in gura lu' natafleata...de unde era sa stim cum sta treaba? ca trebuia sa-ti faci singur cazarea? Tot D-zeu m-a trimis si in pizzeria asta, ca sa dam de nenea asta cumsecade tare.

Am fost extrem de multumiti cand am bagat cartela...nu ma asteptam sa gasesc pe toate intr-un singur loc, ca sa nu mai spun de curatenie. Anul trecut, cand am fost cazati in Paris, nu m-a dat pe spate hotelul sau mai bine zis camera, insa de data asta...daaa, chiar lux pot sa spun ! Tot aici voi veni data viitoare, mi-a placut mult si hotelul si orasul si oamenii si magazinul ala imens. Da mai vin, ca mai am un bilet pentru Disneyland de o zi care este valabil pana la anul in mai, yupiii !!!

 

IMG_5597

IMG_5607De la aeroport pana in Paris am facut o ora si un sfert( cu autocarul)...Soarele se pregatea sa apuna . Cu avionul am mers 2 ore si 40 de minute. Cu autocarul si cu trenul am facut 3 oreee...deci mai mult ca zborul, incredibil! In hotel am ajuns dupa miezul noptii...eram franti !

 

IMG_5617

IMG_5626

 

IMG_5642

Am avut doua mari avantaje, primul pentru ca hotelul era dotat cu mini-bucatarie( plita, frigider,microunde, ustensile si vase) si al doilea avantaj ca, foarte aproape (200 m), era un centru comercial unde gaseai orice, de la mancare pana la haine. Cazarea nu a fost cu mic dejun inclus si asta a fost extraordinar, ne-am putut cumpara produse proaspete organice si am pregatit ce a vrut sufletelul nostru. Nici nu stiam ce sa aleg, atatea sortimente si atata mancare organica n-am mai vazut pana atunci. Efectiv ma intrebam de ce nu vezi domnule si la noi asa, ca nu se cumpara? Un kg de banane organice era 1,05 Euro, incredibil. Pai tot atata costa si un kg de banane  la noi, dar gazate !!!

IMG_5960

 

IMG_5959

IMG_5958

Traiesc bine francezii si se respecta! N-am vazut in carucioarele lor baxuri de ulei, faina, zahar sau mai stiu eu ce, cum vezi la noi. La romani parca vine foametea!

IMG_5962

IMG_5961

IMG_6208

Dupa parerea mea a fost cea mai frumoasa vacanta, din toate punctele de vedere, facand exceptie  timpul pierdut la traversarea Parisului.

IMG_6207

IMG_6209

Noroc ca Wizz-ul te lasa acum cu 32 kg la cala...am putut umple si al doilea bagaj pe care l-am cumparat . Era inadmisibil pentru mine sa nu fac cumparaturi de aici, atatea produse ! Pana si ulei de trufe am gasit, ca sa nu mai spun de ciocolata cu cereale, adevarata !

IMG_6204

IMG_6205

 

IMG_6203

Nu cred ca isi mai are rost vorbaraia... las pozele sa vorbeasca de la sine.

IMG_6210

Vor urma pozele din parc. Sunt atat de multe, incat nu stiu ce sa aleg mai intai. ( am facut peste 2000). De data asta nu s-a mai intamplat sa raman fara baterie sau acumulatori...am avut 3 camere , cu una din ele doar s-a filmat.

2 comentarii:

  1. la cat mai multe reportaje de calatorie pe noul blog!
    deja mi-ai facut pofta de plecare...dar pina la sfarsitul lui aprilie nu mai este asa mult!
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, multumesc frumos! Timp sa am...ca de scris este...

    La sf lui aprilie sunt din nou in Franta, mai trec chiar si prin Disneyland...tu unde mergi?

    RăspundețiȘtergere